02-535-7000

להזמנת כרטיסים

09:30 - 17:00

ימים א', ב', ג', ה'

12:00 - 20:30

יום ד'

רחוב המוזיאון 1

מעלה אדומים

יצירת קשר               

Select your language

יצירת קשר     תמכו בנו     חנות
               EN
ישראל גולדנשטיין - מייסד המוזיאון

ישראל (סורל) גולדנשטיין, מקים מוזיאון הצייר משה קסטל ויו"ר הראשון של המוזאון

"אוהב אדם ורואה את הטוב בכל אדם, איש של אנשים" הרבה לעזור, לייעץ ולתמוך, חבר אמת, ומוערך, שנותר חקוק בלבבות אנשים רבים.

נולד בכ"א באייר תשי"ב, 16 במאי 1952, בפלטיצ'יני רומניה ועלה לארץ עם משפחתו בשנת 1958. המשפחה התיישבה ביפו, ואת לימודיו התיכוניים עשה ישראל בקיבוץ עין צורים בחברת הנוער "שלהבת". בצבא שירת כקצין בגדוד 66 של הנ"מ. במלחמת יום הכיפורים הוענק לו "עיטור המופת" על  "יוזמה, אומץ לב ורוח התנדבות למופת", על כך שבמשך ארבעה ימים רצופים ותחת הפגזות קשות הפעיל לבדו את צריח התותח ופגע במספר מטוסי קרב.
בעת לימודיו האקדמיים באוניברסיטה העברית בשנים 1976–1978, נבחר לכהן כיו"ר הסתדרות הסטודנטים וכיו"ר הדירקטוריון של "אקדמון". ב- 1980 עם ההחלטה, שלו ושל רעייתו מיכל, להקים את בית המשפחה במעלה אדומים, נבחר לכהן כמזכיר המועצה המקומית; בהמשך כיהן כמנכ"ל העירייה ראשון של העיר מעלה אדומים – תפקיד שאותו מילא במשך שמונה עשרה שנים. ולאחריו כיהן כמנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח מעלה אדומים; בתקופה זו, עם ראש העירייה הראשון עמוס טרטמן, ובהמשך גם ראש העירייה השני, בני כשריאל, הוביל את תכנון העיר, את שלבי הבנייה שלה ואת הקמת מוסדות הציבור המרכזיים בעיר. זאת תוך ביסוס תרבות ארגונית של מצויינות, של שירות מוניציפלי מעולה, של יזמות קהילתית וציבורית והטמעת ערכים של אסתטיקה אורבנית המאפיינים את העיר מעלה אדומים גם כיום.

בשנת 1984 נרתם להקמת מוזאון הצייר משה קסטל במעלה אדומים והצליח יחד עם אלמנת הצייר, הגב' בלהה קסטל, לבנות מן המסד ועד הטפחות מוזיאון ייחודי, היפה ביותר בארץ מסוגו, והעומד בשורה הראשונה של מוזאונים בעולם המנציחים מורשת אמנותית של צייר.
ישראל ראה בפעילות ציבורית שליחות והקדיש את זמנו לקידום גופים, מוסדות ועמותות – בין כיו"ר, מנהל או חבר. אחד המוסדות החשובים בעיניו, בראשו עמד שכיו"ר במשך כשלושים שנה, היה מתנ"ס מעלה אדומים, אשר תחת הובלתו הפך להיות מרכז תרבותי תוסס, שסביבו מתקיימים חיי התרבות והקהילה של העיר.
ב -2005 נבחר לכהונה כיו"ר הרשות לפיתוח ירושלים – הרל"י. במסגרת תפקידו יזם תוכניות לקידום העיר ירושלים . בתקופה זו כיהן כחבר דירקטוריון גן החיות התנכ"י בירושלים, חבר דירקטוריון הגן הטכנולוגי במלחה ויו"ר ההנהלה של חברת "עדן" – החברה לפיתוח כלכלי בירושלים.
כיזם הקים את החברות "מתאם"  ו"יודיד הכסף" – שבמסגרתן העניק שירותים מוניציפלים לגורמים ציבוריים ופרטיים. במקביל שימש בתפקידים נוספים: דירקטור בחברה הישראלית למדליות ומטבעות,  יו"ר חברת "נאות קדומים" ודירקטור מטעם הציבור בחברות שונות.

ישראל היה איש משפחה. עם רעייתו מיכל הקים את ביתו במעלה אדומים.
אב  לארבעה – מיה, נטע, עומר ויובל וסב לשבעה נכדות ונכדים.
נפטר בכ"ג  בסיון תשע"ח, 6 ביוני  2018.

יהי זכרו ברוך.