02-535-7000

להזמנת כרטיסים

10:00 - 16:00

ימים א', ב', ג', ה'

12:00 - 20:00

יום ד'

רחוב המוזיאון 1

מעלה אדומים

יצירת קשר               

Select your language

יצירת קשר     תמכו בנו     חנות
               EN

פתיחת התערוכה: 23/12/2019 בשעה 18:00
נעילת התערוכה: 01/03/20

אוצרת: מרינה

​התערוכה "בדרך..." ממשיכה את שורת התערוכות בפרויקט "אמנות ישראלית עכשווית" הפונות אל תולדות ישראל בימי המקרא המסופרות בשפתה של אמנות בת זמננו. כל אחד מבין שלושת האמנים המוצגים בתערוכה זו, ראה בדרכו שלו את הסיפור התנכי על שהותם של בני ישראל במדבר: ואת סיפור ההולכים במסעם אל הארץ המובטחת ואת הדרך שעליהם לגמוע.

בדימוייו הארכאיים של שמואל שלסט רואים אנו ישראלים בני ימינו, כאלה שנקרים לנו היום ברחובות של ירושלים וחברון, תל אביב וחיפה... זיקה זו בין העיתים הולכת ומתחזקת בזכות הטכניקה שבה משתמש האומן: בסיס התמונה הוא המונוטייפ על משי שמועבד לאחר מכן בעזרת חומרים רבים ושונים כגון אקריליק, גיר ופחם. כתוצאה מכל התהליך, מתקבלים דפים ארוכים וצרים שמתחילים להידמות למגילות פרגמנט עתיקות.

בעבודות הצילום של שלמה ברונשטיין נראה את אותו המדבר שבו הלכו אבותינו. רואים אנו אפילו את הדרך המטפסת במעלה ההר בעליה תלולה, מרגישים כמה קשה העלייה הזו, חשים וחווים שרב קשה מנשוא. 

החיבור, במסגרת תערוכה אחת, בין "מגילות" של שלסט לבין הצילומים של בורנשטיין מביא אותנו לידי שכנוע: כן, גם אנחנו הלכנו בדרך אל הר סיני ולכן מוכר לנו כל כך הנוף הזה. 

עבודות הבד של מרינה קורול אינן תיעודיות כלל. גיווני המונוכרום והקִרבה של הצופה למישור בד הפליזלין – כל זה מדמה אותן לחזיונות של חלום; אלא ששוב ובסופו של דבר, אלה הם חלומות על אותו המדבר עצמו. 

שילוב כזה – בעבודותיהם של כל משתתפי התערוכה – בין גישה מסורתית לטקסט לבין חיפוש אחר פתרונות חזותיים בלתי-מסורתיים, מאפשר לצופה לא רק להיטמע בהיסטוריה המקראית אלא גם לנסות ולגלות בעצמו רמזים ונבואות שהועברו מהטקסט אל מרקם הנדבך החזותי.   

omanut 02a

omanut 02b