02-535-7000

להזמנת כרטיסים

09:30 - 17:00

ימים א', ב', ג', ה'

12:00 - 20:30

יום ד'

רחוב המוזיאון 1

מעלה אדומים

יצירת קשר               

Select your language

יצירת קשר     תמכו בנו     חנות
               EN

CastelKnessetמשה קסטל בכנסת

יצירת קיר של קסטל "שיר תהילה לירושלים" החל משנת 1968 נמצאת לנצח בכנסת.

בודדים מאוד האמנים שזכו לתערוכת יחיד בכנסת, ומשה קסטל הוא אחד מהם. תערוכה זו נפתחה בדצמבר 1984, לקראת יום הולדתו ה- 75 של האמן, והקטלוג נפתח בדברי ברכה מטעם ראש ממשלת ישראל ויושב-ראש הכנסת דאז.

יצירת קיר של קסטל "שיר תהילה לירושלים" החל משנת 1968 נמצאת לנצח בכנסת, אך אנו נרגשים מאוד לציין כי שש-עשרה יצירות שהוצגו אז בתערוכה ההיא נמצאות היום אצלנו, במוזיאון הצייר משה קסטל במעלה אדומים; את כולן ניתן לראות באולמות התצוגה הקבע המחודשת בקומה העליונה במוזיאון.

קסטל פיתח ושכלל טכניקה ייחודית ובלעדית רק לו. עשר שנים עברו בין היצירות "מגילות עם ישראל" (1948) לבין "לוחות הברית", ולקח עוד שבע שנים עד שייצר את "שיר תהילה לכנען", "הכהן הגדול" ו"שבטי ישראל" – שלוש יצירות פנומנליות המככבות זו לצד זו באולם המרכזי של המוזיאון. צבע אחד בולט בכל אחת משלוש יצירות מופת אלו: ירוק, כחול, ואדום, ושלושתן יחד מבטאות שליטה מוחלטת של האמן בחומר ומוכיחות יכולת ציור ופיסול מרשימה ביותר מחומרים שאיש לא חשב להשתמש בהם באמנות המודרנית קודם לכן. אותם האולמות שהכילו לפני מספר חודשים 45 יצירות, מהווים עכשיו בית ל- 72 יצירות, מתוכם, כאמור, 16 הוצגו בתערוכת היחיד הרטרוספקטיבית בכנסת, כך שכעבור ארבעים שנה ניתן, למעשה, לחזור אליה. 

סיור ייחודי בכנסתסיור ייחודי התקיים בכנסת ביום 10 באפריל 2024 לידידי מוזיאון קסטל בהנחייתה של מנהלת ועדת החינוך והתרבות של הכנסת הגב' יהודית גידלי. ביקרנו בחללים רבים, כולל בחדר ישיבות הקבינט במשכן, שם ראינו יצירת מופת "בדרך לצפת" של ראובן רובין, ועצרנו את נשימותנו ליד יצירה גרנדיוזית "שיר תהילה לירושלים" של משה קסטל... אנחנו מוזיאון קטן, אבל עושים דברים גדולים.